sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Musiikin muistoja ja hyviä fiiliksiä

Musiikki on ollut monesti vaikeissa hetkissä minulle suuri pelastus. Osastolla ollessani, kun ruokailu on alkanut ahdistaa tai olen ahdistunut muiden ruokaan liittyvien puheiden vuoksi, olen pelastautunut laittamalla napit korviin ja musiikin täysille. Tällöin olen kuunnellut paljon kappaleita, jotka ovat minulle syystä tai toisesta tärkeitä, herättävät hyviä muistoja, tai jotka ovat muuten vaan nousseet suosikeiksini. Joku aikanaan kyselikin, millaisesta musiikista pidän ja olen siitä kirjoitellutkin aiemmin. Tässä kuitenkin tämän hetken selvät suosikit, joista osa on ollut jo pitkään lempikappaleideni joukossa, ja joista osa on vasta viime aikoina päässyt suurkulutukseen. Kuten tyttöjen illasta kirjoittaessa totesinkin, on musiikilla ihmeellinen vaikutus, kun se herättää niin vahvasti muistoja mieleen. Mielialan voi vaihtaa hyväksi jo pelkästään musiikilla, johon liittyy hyviä muistoja niin ystävieni kuin poikaystävänikin seurassa:)

Lord Est - Sun vieres on lämmin


Jukka Poika - Silkkii


Jukka Poika - Älä tyri


Jukka Poika - Mielihyvää



Kymppilinja - Minä feat Mariska


GG Caravan - On se hienoo


Elokuu - Soutaa Huopaa


Veljenpojat - Oi!


Yön Polte - Tyttö Sinä Olet Meritähti



Viimeisessä mitä mielikuvituksellisin musikkivideo;)

<3:Laura

4 kommenttia:

  1. Kuuntelet samoja biisejä kuin mä ;)

    VastaaPoista
  2. Musikki on kyllä hieno voima :) Mulla tänään salilla kun poljin pyörää niin alkoi ämppäristä tulemaan Kwanin "Late"-biisi, tuo biisi kyllä tuo muistoja mieleen nuoruudesta, aina siitä tykänny. Siinä oli sellainen taulu edessä jossa oli majakka ja myrskyaallot ja kun kuuntelin sitä biisiä ja niitä sanoja, niin suorastaan tuntui että "uppoan" sinne tauluun ja liikutuin oudosti, tuli sellainen hämmentävän hyvä ja lohduttava olo että ehkä se elämä todella kantaa vaikka aina ei siltä tuntuisi. Se olo jäi päälle salin jälkeenkin, vaikka aamulla olinkin masentunut ja alakuloinen. Ja kaikki tämä vain tuon yhden biisin ansiosta :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musiikilla on tosiaan ihmeellinen voima saada muistot, ajatukset ja mielialat liikkeelle! Täytyisi vieläkin enemmän käyttää musiikkia hyvänmielen lähettiläänä, sillä niin suuri vaikutus joillakin kappaleilla on:) Minullekin tuo Lord Estin kappale on juuri niin erityisen tärkeä, sillä tapasimme poikaystäväni kanssa aikanaan Lord Estin keikalla:)

      Poista

Otan ilolla vastaan teiltä kommentteja: niiden avulla voimme vaihtaa ajatuksia sekä antaa vertaistukea toisillemme :)