sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Lauantain tunnelmia

Aloitin eilen päiväni aamupalan jälkeen heti kahdella reippaalla lenkillä. Halusin käyttää hyväksi kahden ulkoilun lupani, vaikka olinkin lähdössä lounaan jälkeen lomalle. Kävinkin kunnolla kiusaamassa lihaksiani ja aerobista kestävyyttäni ulkoiluilla, joihin sairaalaan ympäristö sekä jäinen keli antoivat loistavat puitteet. Noustessani pitkiä portaita ylös pitkin sairaalan mäelle en voinut vastustaa kiusausta testata kuntoani ottamalla muutamia juoksuaskeleita portaita pitkin. Tiedän, tässä vaiheessa sellainen kuluttava liikunta ei ole vielä minulle sopivaa, mutta halusin taas päästä selville kuntoni kohenemisesta. Viime viikolla muistan miettineeni, kuinka koskaan olen jalkapalloreeneissä jaksanut juosta portaita ylös yhä uudelleen ja uudelleen, mutta nyt ajatus ei tuntunut enää yhtään mahdottomalta. Vaikka lihakset ovat olleet aivan todella jumissa viime päivien ulkoiluista, nousi jalka yllättävän kepeästi. Tämä kaikki lisäsi vaan maanantain odotusta, jolloin minua odottaa ensimmäinen lihaskuntoharjoitteluni yhdessä fysioterapeutin kanssa!



Kotona minua odotti iloinen yllätys, kun poikaystäväni oli aloittanut heti aamusta kunnon suursiivouksen. Koti oli puunattu ikkunoita myöden. Hän oli ajatellut laittaa kaiken niin, ettei minulla vaan voi tulla kiusaustakaan alkaa siivota tai pienintäkään stressiä kaaoksesta, joka kotona vallitsisi. Ihanana yksityiskohtana oli pihaltamme viinimarjapensaista viime vikonloppuna otetut oksat, jotka olivat alkaneet vihertämään. Ihanaa kevään tuntua jälleen :)


Eilen otin taas suuren harppauksen kohti oman muuttuneen kropan hyväksymistä sujauttamalla jalkaani farkut, jotka vielä viime kokeilulla olivat hieman löysät. Nyt housut istuivat juuri eikä melkein. Olin ihan yllättynyt siitä, miten rauhallisesti pystyin tämän ottamaan. Ennemminkin minulle tuli olo, että minusta pitäisi tuntua pahemmalta kuin miltä minusta oikeasti tuntui. Voi olla, että kun paino vielä viimeiset kilot nousee, iskee ahdistus vahvana pintaan, mutta nyt nautin tästä oman vartalon hyväksymisen tunteesta. Sen sijaan, että olisin jäänyt kauhistelemaan asiaa, kaivoin ensimmäistä kertaa kuukausiin kaapistani lyhyen paidan farkkujeni kaveriksi. Yritimme ottaa huonolla menestyksellä todistusaineistoa tästä suuresta askeleesta - julkisesta esiintymisestä istuvat farkut jalassa - mutta hieman huonoin tuloksin. Aikaansaannoksena kauhea kuva, mutta eihän tässä mitään täydellisillä kuvilla varustettuja muotibloggaajia ollakaan! Hieman jopa hävettää tuollaisella naamalla varustettu kuva laittaa tänne:D

Nyt emme tosiaan ottaneet stressiä mistään, vaan lähdimme päivälliselle Kiinalaiseen, jossa nautin ihanan annoksen jättikatkarapuja kiinalaisilla sienillä. Paljon on muuttunut viime kerroista, jolloin olemme kyseisessä Kiinalaisessa ravintolassa käyneet syömässä. Tällöin olen lounaalla ollessamme hakeutunut heti ensimmäisenä teepannun ääreen hakemaan kuumaa lämmittämään jääkylmiä sormiani ja palelevaa kroppaani. Nyt ei ollut tällaisesta tietoakaan, vaan lyhythihaisessa paidassa tarkenin loistavasti ruokailla ja söin vatsani ihan täyteen:) Eikä annokseni jäänyt tosiaankaan kuvassa olevan annoksen kokoiseksi, vaan santsasin kasviksia ja katkarapuja vielä lisääkin! Vaikka olinkin syönyt tuhdin lounaan osastolla ja tottunut siihen, että päivällinen on aina hieman kevyempi, en antanut tämän estää minua nauttimasta päivällisestä. Rohkeasti otin myös riisiä, mikä on aikanaan ollut minulle hyvinkin haasteellinen ruoka. Kaikki tällaiset asiat ovat minulle itselleni suuria merkkejä edistymisestäni.
Singstar - SuomiSuosikit
Ja koska osastolla olen aina tottunut samaan suuni makeaksi ruoan jälkeen, söin väliin jääneen välipalan sijasta irtokarkkeja kera Sm-liiga pelin seuraamisen kotiin päästyämme. Siitä alkoikin rentoutuminen kunnolla, kun pelin jälkeen laitoimme saunan lämpiämään ja saunaa odotellessamme testasimme yhdessä poikaystäväni kanssa juuri pleikka kolmoselle hankittuja Singstar-mikkejä kera SuomiSuosikki-kappaleiden. Ja kivaa oli! Menoa vauhdittamaan jopa minä uskalsin hieman nauttia siideriä - se jos mikä kertoo rennommasta suhtautumisesta ruokaa ja energiapitoisia juomia kohtaan! Kaikki tällainen on minulle ihan uutta. En antanut missään vaiheessa nälän yllättää ja olo oli hyvä:) Eilinen oli kokonaisuudessaan todella onnistunut ja ihana, mitä nyt nukahdin illalla sitten kesken leffan. Asia kuitenkin korjattiin tänään aamulla, kun katsottiin leffa loppuun aamupalaa sängyssä syöden:)

Nyt vielä edessä ihana kokonainen päivä kotona, ja kohta pääsenkin näkemään myös pikkuisen Juliukseni, jota en eilen valitettavasti päässyt rapsuttelemaan! :)

<3:Laura

12 kommenttia:

  1. Kuulostaa tosi hienolta! Oli varmaan ihanaa vaan olla ja nauttia! Hauskaa ja aurinkoista sunnuntaipäivää!

    Niin ja pisteet Jarnolle, kun oli siivonnut koko teidän kodin!!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä mahtava päivä eilen! Ja todellakin pisteet Jarnolle siivoamisesta, varsinkin ikkunoiden pesusta! Ei harmita yhtään etten joudu itse sitä tekemään:D

      Aurinkoista sunnuntaita myös teille kaikille! :)

      Poista
  2. Minusta olet oikein kaunis tuossa kuvassa. :) Ihana teksti taas, näitä on mukava lukea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Ja mukava kuulla, että pidät myös näistä viikonlopun postauksista, joissa kertoilen vaan päivän kulusta:) Itselle ainakin aina mukavaa vaihtelua osastolla kirjoittamiini postauksiin!

      Poista
  3. On paljon kivempi, että housut ovat sopivat ja hyvännäköiset päällä, kuin että ne roikkuisivat. I like! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Onhan se oikeasti paljon paremman näköistä, kuin rumasti pussittavat farkut!

      Poista
  4. Kuulostaapa ihanalta :) tuli oikein kiva mieli itellekin tätä postausta lukiessa! Vaikutat niin upealta ihmiseltä että toivon erityisen paljon kaikkea mahdollista hyvää sun elämääsi :) Käyn monta kertaa päivässä katsomassa blogiasi päivitysten varalta ja ilahdun teksteistäsi aina yhtä paljon, oonpa muutaman kerran saanut niistä kunnon rohkeuspotkunkin hakea jonkun herkkupalan nautittavakseni :) syömishäiriöstä kärsin minäkin nimittäin, kerran aikasemminkin jo olen tänne kommentoinut ja varmasti jatkossakin ;> ja näytät tuossa kuvassa todella kauniilta ja kaunistut aina vaan :) loistavaa viikkoa sulle ja erittäin paljon tsemppiä sen haasteisiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana päivä se tosiaan olikin:) Ja kiitos ihanista sanoistasi! :)

      Mukavaa, että olet löytänyt tiesi blogiini ja aivan mahtavaa, jos se on osaltaan sinua onnistunut rohkaisemaan ja tsemppaamaan! Tsempataan toisiamme jatkossakin, minä bloggailemalla ja sinä kommentoimalla aina kun vaan siltä tuntuu! :)

      Samoin sinulle kivaa tulevaa viikkoa ja ennen kaikkea voimia ja tsemppiä sinulle kamppailuusi sairautta vastaan! :)

      Poista
  5. Laura: ihana kuva sinusta, näytät hyvältä :) <3

    Kultainen mies sinulla, välittyy kovasti tuo teidän rakkaus tänne näytön toiselle puolelle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eve<3 Olen kyllä todella onnellinen hänen kanssaan ja onnelinen siitä, että hän jaksaa niin hienosti tukea minua:)

      Poista
  6. Olen niin kateellinen sinulle lantiostasi!Kuulostaa oudolta, mutta todella olen, koska haluaisin itsekin naisellisen pyöreän lantion, mutta se ei ole mahdollista minulle enää nyt. Sairastuin meinaan anoreksiaan 12 vuotiaana eikä keho ollut muuttunut vielä naiselliseksi ja koska olen sairastanut tähän päivään asti, olen nyt 25, lääkäri sanoi, etten voi enää saada takaisin naisen vartaloa. tissit on suunnilleen kuopat ja lantio kun lapsella. ole onnellinen tuosta synnyttäjän lantiosta joka sulla on luonnostaan! minä tuhosin jo mahdollisuuden saada ikinä lapsia enkä oo koskaan kokenut kuukautisiakaan. :/ mieluummin leveä lantio ja naisen kroppa, kun tämä :(

    T. Anni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kun olen itse jo ajatuksissani vahvasti terveemmällä puolella, ymmärrän surusi asiasta täysin:( Olen todella pahoillani siitä, että olet joutunut niin nuorena jo tämän sairauden uhriksi, etkä ole vieläkään päässyt siitä eroon. Yritän miettiä aina tätäkin puolta asiasta, kun oma vartalo alkaa ahdistaa. Kiitos siitä, kun kommentoit ja voimia sinulle!

      Poista

Otan ilolla vastaan teiltä kommentteja: niiden avulla voimme vaihtaa ajatuksia sekä antaa vertaistukea toisillemme :)