tiistai 13. elokuuta 2013

Rakkaudella katettu

Tässä yhtenä iltana oli minulta keittiöön kurkistelu täysin kiellettyä. Jarno kävi hoitamassa kauppaostokset yksin ja minun tehtävänäni oli vain puuhailla herra Justusksen kanssa olkkarin puolella: keittiön puolella nimittäin valmistui minulle yllätysillallinen :)


Kun ruoka vihoinkin oli valmista, kannettiin minun eteeni tällainen annos: peruna-battaattimuussia, ankanrintaa, sipuli-punaviinilisäkettä sekä paistettuja, vastapoimittuja kantarelleja - ja lasillinen punaviiniä ruokajuomana :) Tai noh, lähinnä kokilla itsellään oli, sillä minä en punaviinistä välitä, vaikka kuinka yrittäisin - maito maistui siis paremmin ;) 

Hemmotteluni ei suinkaan loppunut tähän, vaan pääruokaa seurasi se minun suosikkiosuuteni eli jälkiruoka! Olen lukuisia kertoja täällä harmitellut minun ja Jarnon erilaista makeansiotokykyä ja jälkkärimakua, joten yhteiset jälkkärit ovat meillä hyvin harvinaisia. Usein Jarno nappaa korkeintaan mehujään pakkasesta minun rapistellessani lukuisilla suklailla höystettyä irttaripussiani. Joten tämä kaikki huomioon ottaen, oli jälkiruoka mitä mahtavin yllätys - selvästi vain ja ainoastaan minua ajatellen valmistettu :)

Tarjolla nimittäin oli...

Suklaakohokasta.... 

 ...vadelmilla....

..vaniljavaahdolla...

...sekä jälkiruokaviinillä. Ai oliko hyvää? No kyllä oli! 

Paras hemmotteluillallinen aikoihin - lisää tällaisia minulle kiitos! Kokki itse harmitteli sitä, kuinka kohokas hieman toiselta puolelta valahti kasaan, mutta minulle tuo oli ihan täydellinen :) Pehmeää taikinakuorta kätkien sisäänsä suussasulavan suklaan... Mutta kaikista ihaninta ateriassa oli kuitenkin se ajatus, se kun tietäää toisen ajatelleen sitä suunnitellessaan juurikin minua Eli kyllä, niin vie se tie minunkin sydämeeni vatsan kautta ;)

<3: Laura

12 kommenttia:

  1. Apua kuinka ihanaa, juurikin sitä arjen ihanuutta <3 kelpaisi itsellekin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä niin maukasta, että minullekin kelpaisi uudelleen myöskin! Tosin äsken sain kyllä vähintään yhtä hyvän aterian taasen eteeni kannettuna, että ei tässä parane valittaakaan ;)

      Poista
  2. Voih, aivan ihana yllätys. Suorastaan luksusta! Kyllä tällaiset voittaa kukkakimput ihan 100-0! ;) Taidanpa tilata itselleni kokin tekemään mulle ruokaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voittaa kyllä minunkin mielestäni kukkakimput ihan selvästi! Saan kyllä olla melkoisen onnellinen tällaisesta kotikokista ;) Äsken taasen oli tarjolla couscousta fetalla, turkkilaisella jogurtilla ja paprikalla maustettuna, kanaa tulisessa ananaskastikkeessa... - nam! :)

      Poista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon lukenu sun blogia jo aika kauan aikaa. Välillä oon kadottanu sen ja löytäny uudellee. Mutta koskaa en oo uskaltanut kommentoida. En keksi oikeen mitä sanoa. Liikaa ajatuksia.

      On upeaa lukea kuinka joku niin syvällä syömishäiriön pyörteissä ollut voi päästää edes jotenkin irti siitä syömishäiriöstä.... Tätä blogii on vaan niin ihana lukee. Yhä uudelleen ja uudelleen luen samat jutut täältä :D Ihana toi illallis juttu muuten :3. Sä oot tosi hyvä kirjottaa!!! Joo sekava tää kommentti... No eipä mulla kai

      Poista
    2. Äh. Tossaki toi loppu tekstistä katosi :S.
      No eipä mulla muuta kai. *
      (joo aikas tyhmä lopetus ja sillee)

      Poista
    3. Ei ollut yhtään sekava kommentti - ihana se oli :) Ja mukavaa, kun vihdoinkin uskaltauduit kommentoimaan! Kaikkea saa kirjoitella, eikä sillä ole niin väliä, vaikkei varsinaista asiaa olisikaan - toki myös omia tunteitaan ja ajtuksiaan muuten vaan on aina tänne kommenttiboksiin luvallista kirjoittaa. Eli kommentoi tulevaisuudessakin jos yhtään siltä tuntuu! Mutta tosiaan, oikein kiva kuulla, että löysit blogin uudelleen ja viihdyt yhä sepustuksiani lukiessa :)

      Ihanaa loppuviikkoa ja alkavaa syksynodotusta sinulle! :)

      Poista
  4. Herttileeri... kuinka romanttista! ♥♥

    Jarno sai kyllä nyt kymmenen pistettä ja papukaijan merkin!

    Haleja teille kaikille tasapuolisesti! ♥♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kyllä ainakin kokkaustensa perusteella Jarno papukaijan merkkinsä ansaitsee - ja noh, ehkä myös muuten ;) Mutta aika mieluisen kotikokin olen itselleni kyllä kieltämättälöytänyt :) Hih, mutta tuosta romantiikasta en kyllä tiedä Justuksen temmeltäessä siinä mukana ja saaden aika ajoin kiukkukohtauksia :D

      Ihanalle Anderalle halauksia myös ja terkkuja pojilta ♥

      Poista
  5. Voi herranjestas, ihana mies sulla! :)) Ajatus on aina tärkein, mutta tässä lahjassa kyllä tuo itse asia vie ehkä voiton :D Ihana, kun joku on jaksanut ihan jälkkärinkin tehdä, eikä ihan mistään simppeleimmästä päästä :) Terkut vaan Jarnolle, jos löytyy lähipiiristä muita samanlaisia taitoja osaavia herroja.. ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, onhan se ihana ja täytyypä tosiaan pistää mietintään nuo lähipiiristä löytyvät vapaat herrat ;) Ja kyllä tosiaan tässä lahjassa ja yllärissä ei vain ajatus ollut ihana, vaan myös toteutus! :)

      Poista

Otan ilolla vastaan teiltä kommentteja: niiden avulla voimme vaihtaa ajatuksia sekä antaa vertaistukea toisillemme :)