tiistai 31. tammikuuta 2012

Vahva & ihana

Viihdytin itseäni yhtenä päivänä täällä osastolla lukemalla vanhaa Demi-lehteä :D Demi-lehtihän on suunnattua minua jokseenkin 10 vuotta nuoremmille, mutta sen lukeminen toi mieleeni hauskoja muistoja. Tein kuitenkin eräästä lehdestä aivan mahtavan löydön ja nappasin kyseisen sivun heti talteen. Jaankin tämän teidän kanssanne, josko tekin saisitte tästä voimaa arkeenne ja luottamusta itseenne :)

Artikkelin aiheena oli, että minä olen vahva ja ihana:

nosce te ipsum1) Muistan, että keho ja mieli ovat erottamaton kokonaisuus. Siksi kohtelen kroppaani hyvin ja kuuntelen itseäni. Pyrin siihen, että viihdyn nahoissani ja näen peiliin katsoessani hyvän tyypin.

2) Lepään ja laiskottelen, kun olen väsynyt, ja venyttelen, kun lihakseni ovat jumissa.

3) Liikun monipuolisesti, jotta pysyn terveenä. (Huom! Me anorektikot liikumme vain liikuntarajoitustemme mukaisesti!)


Marshmallows / Imagens Fofas para Tumblr, We Heart it, etc

4) Syön, kun minulla on nälkä, enkä kiusaa kroppaani epäterveellisillä dieeteillä. Lisäksi aion syödä usein, sillä se tekee oloni energiseksi.

5) Aikuistuminen ja hormonit saattavat piirtää vartaloni muodot uusiksi, enkä näytä joka päivä juuri sellaiselta kuin haluan, mutta iloitsen siitä, että kehoni on kokonaan minun ja siksi niin ainutlaatuinen. (Anorektikon kroppahan on kuin teini-iän myllerrystä läpi käyvä kroppa - vai?)

6) Ymmärrän, ettei elämää kannata elää orjallisesti terveystiedon oppikirjan mukaan. En tunne syyllisyyttä herkutteluhetkistä tai siitä, jos skippaan toisinaan treenit.

7) Raivaan kalenteristani aikaa rentouttavalle tekemiselle.

Ɖяɛαм

8) Muistan, ettei sisäinen kauneus ole pelkkä klisee.


9) Puolustan vartaloani kuin parasta ystävääni. Jos joku kommentoi sitä ikävästi, sanon vastaan enkä vatvo ilkeyksiä. Jos kuulen kehuja, talletan ne mieleeni.

10) Tärkeintä on se, miten puhun itselleni. Hiljennän lannistavan äänen pääni sisällä, sillä se on yleensä väärässä. Minä olen vahva ja ihana juuri tällaisena kuin olen!


Nämä mietelauseet sopivat mielestäni loistavasti niin meille syömishäiriöisille kuin kenelle tahansa hieman epävarmasta itseluottamuksesta kärsivällekin. Olemme vahvoja ja ihania - pakkohan se on uskoa, kun Demikin näin sanoo :D


Laura


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Otan ilolla vastaan teiltä kommentteja: niiden avulla voimme vaihtaa ajatuksia sekä antaa vertaistukea toisillemme :)